Drošība

Drošība

Mēs vēlamies padarīt mūsu mājaslapas un digitālo pakalpojumu lietošanu pēc iespējas ērtāku, ātrāku un drošāku. Mēs pastāvīgi rūpējamies par to, lai mūsu piedāvātie pakalpojumi ir droši. Tomēr, lai sasniegtu lielāku drošību, mums ir svarīgi, lai Jūs arī iztūrētos droši, atpazītu riskus un veiktu drošu izvēli!

Ienākot mūsu mājaslapā vai pašapkalpošanās platformā, pārliecinieties, vai adreses joslā ir norādīta mūsu bankas mājaslapa un blakus ir slēdzene.


Pareizi un droši

  • ● Adreses joslā ir jābūt slēdzenei un/ vai "https", un pareizam domēnam nosaukumam.

  • ● Domēna vārda priekšpusē var būt arī apakšdomēns.Kamēr galvenais domēns ir pareizs, varat tam uzticēties.
  • ● Ja pēc domēna nosaukuma ir kaut kas aiz slīpsvītras, tad tas arī ir droši.

Nepareizi un nedroši

  • ● Nosaukums ir pareizs, taču, kāda iemesla dēļ, saziņa nav droša. Šāda kļūda var rasties, ja Jūsu pārlūkprogramma vai ierīce ir nepareizi nokonfigurēta vai Jūsu izmantotais tīkls nav drošs.

Ļoti bīstami un nedroši

  • ● Savienojums ir drošs, taču domēns nav bigbank.lv, bet gan dynsite.com, kas nepieder mums.
  • ● Adreses joslā pēc domēna vārda ir jābūt slīpsvītrai - "/". Jebkurš cits simbols pagarina domēna nosaukumu.

  • ● Lai gan adreses joslā ir mūsu bankas domēna nosaukums, tas nav tur, kur tam vajadzētu būt. Īstais domēns šajā gadījumā ir googleapid.com

Galvenie ieteikumi

● Saglabājiet savu ID karti, mobilo ID, Smart-ID un bankas ID kodus tikai savām vajadzībām un zināšanai; Šīs ir Jūsu vienīgās identitātes garantijas internetā. Neuzmanīgo rīcību var ļaunprātīgi izmantot pret Jums (nevis banku);
● Aprīkojiet ierīci ar antivīrusa programmatūru;
● Sesijas beigās izrakstieties, izmantojot pogu “iziet”, un aizveriet pārlūkprogrammas logu vai cilni. Izvairieties no publiskām vai nezināmām ierīcēm, lai veiktu tiešsaistes banku darbību;
● Izvairieties no publiskām vai nezināmām ierīcēm, lai veiktu tiešsaistes banku darbību.

Galvenie ieteikumi

Krāpnieciski (pikšķerēšanas) ziņojumi, zvani un e-pasti. Kā tos atpazīt?

● Neviens, ieskaitot mūsu banku, nekad no Jums neprasīs paroles vai PIN kodus, "drošības apsvērumu" dēļ. Tie vienmēr tiek ievadīti standarta pieteikšanās procesā;
● Ja bankas vārdā esat saņēmis e-pastu vai SMS ar saiti un pieprasījumu pieteikties - pārliecinieties, ka saitē esošais domēna vārds ir mūsu bankas;
● Parasti banka Jums nesūtīs saiti ar pieprasījumu pieteikties. Izņēmuma gadījumi ir tikai tad, ja pats kādu darbību esat iesācis - pieteicies aizdevumam vai iemaksājāt depozītu;
● Ja ir jāpiesakās pašapkalpošanās sistēmā, vienmēr ir drošāk doties uz bankas vietni un pieteikties no turienes, nevis uzticēties saitēm;
● Var būt ļoti grūti identificēt otru pusi pa tālruni. Izvairieties no konfidenciālas informācijas nodošanas un tālruņa sarunās noteikti nekad neizmantojiet paroles vai PIN kodus.

Novēlam patīkamus un drošus darījumus!

Jautājumu gadījumā, kas saistīti ar drošību, varat rakstīt uz: security@bigbank.eu.

Mūsu atbildīgas informācījas atklāšanas politika ir redzama šeit: https://ca.bigbank.eu/security